Handelsbetingelser

Priser
Hos Postera ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.
Priserne er - afhængigt af det valgte domæne - i danske kroner, euro, dollars, britiske pund eller en anden tilgængelig valuta. For levering til alle lande uden for EU, Storbritannien og Norge inkluderer priserne ikke nogen moms. Omkostningerne ved forsendelse skal lægges til prisen. For leverancer til andre lande tilpasses momssatsen i overensstemmelse med gældende lovgivning ved indtastning af leveringsadressen i kassen, og salgsprisen justeres derefter.
For ordrer uden for EU (undtagen Norge og Storbritannien) kan der gælde lokale toldafgifter og gebyrer for toldklarering, som opkræves af fragtfirmaet ved ankomst. Sådanne afgifter og gebyrer skal betales af kunden. Lokale skatter og gebyrer er IKKE inkluderet i prisen, der vises i indkøbskurven. Postera ApS har ingen oplysninger om lokale toldafgifter, der skal betales ved ankomsten. Mange lande tillader, at pakker med mindre beløb passerer toldklarering uden omkostninger/skatter/gebyrer. Tjek venligst de lovmæssige bestemmelser i dit land for yderligere information.

Betaling
Postera ApS modtager betaling med Visa, Mastercard, Maestro, American Express, PayPal, Apple Pay, Google Pay, iDEAL, Bancontact, MobilePay og ViaBill. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Postera ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal du først kontakte os på e-mail.
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til selve refusionen.

Returret
Der gives 90 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 90 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 90 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. e-mail. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du bruge den fremsendte returlabel.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering
Ordren returneres uden unødig forsinkelse og senest 90 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du selv ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Du bærer selv risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, at vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, refunderer vi beløbet, dog modregnes returomkostningerne.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi tilbageholder beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mailadresse info@postera.dk.